maandag 24 juni 2013

Thuispagina Online Uitgeverij Blogbuster

 Welkom op de thuispagina van Online Uitgeverij Blogbuster

Op deze blogstek treft u de roman Seizoensgebonden, hoofdstuk voor hoofdstuk als feuilleton geplaatst, en korte verhalen van mijn lief Marianne Cramer en ondergetekende aan.
In eerste instantie publiceren wij alleen online. 
Bij gebleken succes te zijner tijd wellicht ook in papieren vorm.

Lezen is gratis
Schrijven kost tijd

Ik ben szp'er. Een schrijver zonder poen.
Schrijven is mijn 'linkse hobby'. Daar steek ik veel tijd in… en geld.
Inmiddels wordt elk versgeschreven hoofdstuk van mijn roman ruim 1500 keer aangeklikt.
Dat is fijn. De reacties die ik krijg zijn over het algemeen erg positief. Hartverwarmend.
Maar… lastig om je rekeningen mee te betalen.
De bodem van mijn spaarrekening komt in zicht. 
Dat wordt weer een baantje zoeken of mij opnieuw bij een uitkeringsinstantie aanmelden.
Dat lijkt mij niks.
Met een baan kom ik minder aan schrijven toe. En een uitkering kost belastingbetalers geld.
Als die 1500 aanklikkers, die dan wellicht ook de hoofdstukken van mijn roman lezen, nou allemaal eens een euro per hoofdstuk zouden doneren. Dan zijn de kosten voor huur, eten voor mijn kat en mij, zorg- en andere verzekeringen, enzovoort, gedekt.
Als u een bezoekje aan een bioscoop brengt, betaalt u daar een tientje voor. Zo'n 6 euro per uur dus.
Voor een theatervoorstelling ook zoiets. Voor de goedkoopste plekken. Om over een avondje opera of een concert maar te zwijgen.
Een gemiddeld boek van 180 pagina's kost 20 euro. Zeg vijf uur lezen. Dat is 4 euro per uur.

Adopteer een hoofdstuk

Het online lezen van mijn roman is en blijft gratis. Maar gulle giften zijn zeer welkom.
Een euro voor 15 minuten leesplezier per hoofdstuk lijkt mij geen geld.
Mocht u uw beurs willen trekken om een armlastige auteur te helpen zijn werk te volbrengen vooraleer deurwaarders zijn stulp komen bezoeken, krijgt u uiteraard uw geld teug.
In de vorm van korting op het voltooide boek.
Over het adopteren van een hoofdstuk, handtekening van de auteur of uitnodiging voor een rijkelijk met lauwe champagne en vuige hapjes gelardeerde boekpresentatie *) valt te praten.
Ach, u ziet maar wat u voor de schone kunst der letteren over hebt.
Ik blijf moedig voorwaarts schrijven.
Met dank aan het corrigerende taaltalent van mijn lief Marianne.

*) Disclaimer. Mits het budget een en ander toelaat.


Veel plezier bij het lezen en alvast bedankt voor uw eventuele dotaties.
Bankrekening: NL58INGB0005214763 t.n.v. G.C. Bekker
o.v.v. Online Uitgeverij Blogbuster



 Marianne I.L. Cramer: Blogconducteur / Blogcorrectrix 
 Via Twitter: @MarianneCramer
 
George C. Bekker: Blogcoördinator
Via Twitter: @poeetweet
 
                             

1 opmerking: