maandag 28 oktober 2013

Mijn eerste interview

Het eerste interview dat mij is afgenomen. 
Nou ja, stuurde me enkele vragen, ik mocht het zelf schrijven.


 Wil jij je even voorstellen?  

 Mijn naam is George Bekker, een man van bijna 50. Geboren en getogen in Amsterdam. Schrijver van korte verhalen, columns, gedichten en al vijf jaar werkend aan Seizoensgebonden, een faustdikke roman. 
Ik heb sinds kort een relatie met @MarianneCramer , zij is mijn lief en inspirator en oh ja, ze helpt mij met verbeteringen en raadgevingen van mijn schrijfsels.

  Wat is de reden dat je bent gaan bloggen? 

Ik ben ooit begonnen met het schrijven van een novelle, dat werd de roman Seizoensgebonden, ging deze d.m.v. in een weblog geplaatste fragmenten via Twitter promoten. Daar zijn later de korte verhalen, gedichten en foto's, die ik in het verleden bij concerten maakte, bijgekomen.

  Hoe lang blog jij al? 

Ik heb eerder een blog gehad waarin ik delen van Seizoensgebonden integraal publiceerde, incidenteel iets op Literairwerk.nl geplaatst, maar de huidige blogsite met herschreven stukken bestaat sinds juni 2011.


  Hoe vaak blog jij? 
Afhankelijk van tijd en inspiratie.


  Heb jij vaste tijden waarop jij je blogs schrijft? 

Van maandag 5.46 uur t/m maandag 5.45 uur, de rest van de tijd besteed ik aan activiteiten die niet voor publicatie geschikt zijn.

  Heb jij altijd een thema of idee waarover je wilt bloggen  
of komt dat pas als je er voor gaat zitten? 

Nee en ja.

  Blog jij over alles? 
 
Ik schrijf over alles behalve de bodemgesteldheid van Noordoost-Groningen, maar ik sluit niet geheel uit dat ik binnenkort ook nog een blogje aan de aardappelteelt zal gaan wijden.


  Hoe zou jij jouw blogs omschrijven? 
 
Totaalliteratuur. Seizoensgebonden is fel magisch realistische fictie, maar ik schuw ook de non-fictie niet.


  In hoeverre en waarom houd jij rekening met jouw lezers, 
of doe je dat helemaal niet? 
 
Wat ik schrijf moet leesbaar zijn. Ik word graag gelezen.


  Zijn er onderwerpen waarover je wilt schrijven maar het nog niet durft/wil/kan? 
 
Het ene onderwerp is makkelijker op papier te zetten dan het andere. Het heeft jaren geduurd voordat ik over het te boven komen van mijn verslavingsprobleem en de zelfmoord van een vriendin kon schrijven. Niet omdat ik het onderwerp wilde vermijden, maar omdat het lastig is er iets zinnigs over te melden.


  Hoe belangrijk zijn de statistieken voor jou? 
 
Ik ben een cijferfetisjist, ik had niet voor niks statistiek in mijn vakkenpakket. En ik had toch al gezegd dat ik graag word gelezen. 


  Op wat voor manier en waar, maak je kenbaar dat je een nieuw blog hebt geschreven? 
 
Ik bestook de TwiterTijdlijn voortdurend met spamlinks naar mijn blogs.


  Ben je tevreden over jouw site? 

Nooit! Alles kan altijd beter. De opmaak van mijn blog wordt te vaak verminkt als ik het van een Word file naar blog transfereer en dat is heel irritant.


  Wat vind je van de reacties van lezers op jouw blog? 
 
Altijd fascinerend. Ik ben heel benieuwd wat ik nu weer voor respons op dit blog krijg.

  


George Bekker







    



Geen opmerkingen:

Een reactie posten