woensdag 22 januari 2014

Seizoensgebonden proloog


Een nieuw gedicht voor Amsterdam
Een ster gaat weer stralen Am*dam
De magie gaat weer werken Am*dam
Het voorjaar komt nader Am*dam
Je wordt weer verliefd Am*dam
Je gaat vrijer bewegen Am*dam
er kan weer gelachen worden Am*dam

Je gaat weer mensen, en jezelf bekijken, Am*dam
Wat ben je foeilelijk lieflelijk mooi, Am*dam
Wat is er niet op je aan te merken, Am*dam
Maar wat houd ik van je, Am*dam
Wat er ook gebeurt, Am*dam
Zes meter onder water, Am*dam

Zwemmen of verzuipen, Am*dam
Geen paniek, Am*dam
Laat niet met je sollen, Am*dam
Ik hou van je Am*dam
En dat zal ik blijven doen, Am*dam
Van je houden, Am*dam
Simon Vinkenoog

Simon Vinkenoog bij de opening van het hoofdfiliaal van de Openbare Bibliotheek Amsterdam 
juli 2007

Seizoensgebonden, een dubbel drieluik
  1. De Zomer van Levi Leipheimer
  2. Herfstval
  3. Winterverleiding
  4. Winterval
  5. Lentebal
  6. De Zomer van Maarten Hubertus Hemelsoet
Fel magisch realistische fictie.

Ik heb de druiven van het leven geplukt
De waan van alle dag
Ik perste ze uit tot klare wijn
En destilleerde ze tot een verhaal


Life is what happens to you
While youre busy making other plans
John Lennon

Sommige lezers zullen in dit verhaal personen menen te herkennen, of denken getuige te zijn geweest van enkele van de gebeurtenissen.
Maar bedenk dat het universum dat het toneel vormt van deze geschiedenissen niet noodzakelijkerwijs het onze is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten