maandag 13 november 2017

Prematuro data dentistialum

Kent u die mop van die man die een jaar te vroeg op een afspraak kwam?

Ik dacht dat ik vanmiddag een tandartsafspraak had. Niet dus. Trof de tandartspraktijk donker en gesloten aan. Op de deur een mededeling dat ze op 1 november gesloten waren. Raar.
Het afsprakenkaartje zat in mijn portemonnee. En daar stond het: ''do 1-11..... 2018. 15.15 uur.'' Huh.

De afspraak was bij mijn laatste bezoek, begin augustus, gemaakt.
Wie denkt er nu, als hij de afspraak in zijn agenda zet, dat die afspraak niet drie maanden, maar vijftien maanden later is?

Ik niet dus.
Had bij mijn agendatekstfile checken een week geleden wel getwijfeld. Hé, waarom heb ik daar donderdag de eerste genoteerd? De eerste is een woensdag.
En normaal krijg ik altijd een sms'je om mij aan de afspraak te herinneren. Soms al een kleine week van tevoren. Vroeg genoeg voor vergeetachtige mensen die, anders dan ik, de afspraak dan alsnog niet onthouden. Dat berichtje had ik deze keer niet gekregen.

Zal zo maar even een mailtje naar de tandartspraktijk sturen.
Vragen of het de bedoeling was dat ik volgend jaar pas langskom. En wanneer ik dan wel moet komen opdagen.

Kreeg later die avond een mailtje van mijn tandarts. Mevrouw Misser. Nomen est omen.
Ze gaat me bellen om het een en ander recht te zetten.

De afspraak staat inmiddels gepland. Begin december. Dit jaar nog.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten